0 Samandağ biberi yedim 2 haftada 12 kilo verdim’

Samandağ biberi yedim 2 haftada 12 kilo verdim’



Kilo vermeye başladıktan bir süre sonra ne kadar uğraşırsam uğraşayım daha fazla zayıflayamıyordum. Tam bu sırada Samandağ biberiyle tanıştım. İlk kez yediğimde acıdan küçük çaplı bir felç geçirdiğimi düşündüm. Ama sadece 2 hafta sonra mucize sonuçla karşılaştım: 12 kilo vermiştim!
DİYETİN ÖNÜNDEKİ SETLER
* 2 hafta kadar düzenli kilo veren bünyeler bir baraja gelir ve yaptıkları şey rutin olsa da kilo vermeyi beceremezler. İşte insanı yolundan döndüren en büyük set budur. O seti aştığınızda başarıya ulaşma ihtimaliniz gerçekten yüksek. Benim deneyimimde setlerin önemi çoktu. İlk seti ısrarım ve istikrarımla yılmadan aştım. 3’üncü ayın sonunda 14 kilo vermiş ve 2’nci setimle karşılaşmıştım. Egzersiz yapıyor, yediklerime dikkat ediyordum ama bir türlü kilo veremiyordum. İşte o sırada Samandağ biberi karşıma çıktı.
HEM YİYİP HEM İNCE KALMAK MÜMKÜN
* Bir belgesel çekimi için gittiğim Antakya’da çok mükellef bir akşam yemeğine davet edildim. Masadaki meze ve kebap çeşitlerinin haddi hesabı yapılamazdı. Ben önümdeki peynir, yeşillik ve yağsız yoğurdu tüketirken, karşımda benim yarım kadar fit duran adamlar yiyeceklere resmen abanıyorlardı. Soru basitti: “Bu kadar çok yiyip ince kalmak mümkün mü?” Karşımdaki dostum gülerek yanıt verdi. “Yediklerimizden çok, yerken ne tükettiğimiz önemli”. “Ne tüketiyorsunuz peki?” diye sorduğumda, masanın kenarında duran biber tabağından bir tane aldı, ağzına götürüp kallavi bir ısırıkla yarıya indirdi. Aynı hareketi yaptım ben de. Biberi aldım, ısırdım ve… İşte o an küçük çaplı bir felç geçirdiğimi düşündüm. Benim gibi acı ve baharat düşkünü bir damağı bile hissiz bırakacak kadar acı bir biberle karşı karşıyaydım.
METABOLİZMAYI HIZLANDIRIYOR
*Arkadaşım bu biberin yenilen yemeği hazmettirmesinin yanı sıra metabolizmayı hareket halinde tuttuğunu söyleyerek yararlarını da saymaya başladı. Ben de “Normal bir insan bunu yiyemez ki? Allah korusun mideyi deler, boşaltması da mümkün değil” diyerek laf yetiştirmeye çalıştım… Tam tersini iddia etti. Mide hastalıklarını giderip boşaltım sistemini çalıştırdığını, birkaç kullanımdan sonra acıdan çok lezzet verdiğini, üstelik mideyi şişirerek gereğinden fazla yemeyi de engellediğini söyledi. Gün içindeki su tüketimini de artıran bir harareti de hesaba eklersek, içinde yedek bir yağ yakıcı motorla dolaşacağının fantezisini bile yaptı… Mümkün müydü? Biraz acı çekmenin karşılığında yanıtını aldım. Evet. Samandağ biberi dünya üzerindeki en acı biber olmasa da en yararlı biber türlerinden biriydi. Zaten bilim, biberin insan metabolizmasındaki harekete geçirici etkisinin altını defalarca çizmişti. 2’nci ve zor barajımı bu biberi her öğünde düzenli olarak 3-4 adet tüketerek 2 haftada geçtim. Ve tam 12 kilo verdim. Hâlâ her gün 5 tane Samandağ biberi tüketiyorum.


Mesut Yar’dan KABAK YEMEĞİ Tarifi..
MALZEMELER:
-2 kabak
-1 soğan
-3 sarımsak
- Yarım kaşık Antakya biber salçası
- Pul biber
- Karabiber
-Dereotu
-Göz kararı kaynar su.
HAZIRLANIŞI: Minik minik doğranan soğan ve sarımsakları biraz suyla haşlayın. Suyu süzün, salçayı ilave edip karışımı kavurun. Doğranmış kabağı ekleyip karıştırın. Üzerine su, karabiber ve kırmızıbiber ilave edip pişmeye bırakın. Soğuduktan sonra dereotu ile servis edin.
LAHANA ÇORBASI
MALZEMELER:
-200 gram doğranmış lahana
-1 soğan
-Yarım kaşık Antakya biber salçası
- Pul biber
- Karabiber
-Yarım limon suyu
-Göz kararı kaynar su.
HAZIRLANIŞI: Minik minik doğranan soğanı biraz suyla haşlayın. Suyu süzdükten sonra salçayı katıp kavurun. Lahanayı ekleyin ve hafifçe kavurun. Üzerine su, limon, kırmızı biber, karabiber ekleyerek pişmeye bırakın.
ÖRNEK MÖNÜSÜ/ 2. GÜN
KAHVALTI: 1 adet simit, 100 gram yağsız beyaz peynir, ,1 bardak yağsız süt, ,1 çay kaşığı kekik balı.
ARA: 1 salatalık.
ÖĞLE YEMEĞİ: 1 kase yağsız kekikli yoğurt çorbası, yarım tabak kabak yemeği, 3 Samandağ biberi ilave edilmiş bol ekşili yeşil salata, 1 dilim kızartılmış kepek ekmeği.
ARA: 1 büyük fincan orta şekerli Türk kahvesi, 2 büyük boy ceviz. ;
AKŞAM: Bol yeşillik ve 2 adet Samandağı biberi ilave edilmiş söğüş domates, 1 kase yağsız kekikli domates çorbası, 1 porsiyon ızgara tavuk, 1 dilim kızarmış ekmek.
ARA: 1 avuç beyaz leblebi, maden suyu

Mesut Yar, kilo vermek isteyenlere örnek olsun diyor ve Sevgili Mesut Yar’ın 8 ayda nasıl 40 kilo verdiğini merak edenlere ise Mesut Yar’ın bu konuda ki açıklamalarını sunuyorum.
Taş devri egzersizi ile yağlarınıza veda edin..


Posta yazarı Mesut Yar, 8 ayda nasıl 40 kilo verdiğini anlatıyor…

- Kilo vermeye karar verdikten sonra başlangıçta haftada 4-5 gün, 30-40 dakika arasında tempolu yürüyüş yaptım. Asla koşmuyor, çok da hızlı yürümüyordum. Ama tempo hep eşit ağırlıktaydı. Ne fazla ne de az… Ne olursa olsun yürümek benim sistemimin olmazsa olmaz koşuluydu.
Nedeni de basit; yürürken terliyor ve vücudumdan baha zarar veren ne varsa çıktığını görüyordum. Zaten en basit sonucu da bir tartı karşılaştırmasında görüyordum. Egzersizsiz geçen bir haftada sadece 1 kilo kadar verirken, egzersizle birlikte 2, bazen 3 kiloyu buluyordum. Yürüyüşlere 5 ay kadar devam ettim. Ve bir gün hayatımı değiştirecek ipucunu buldum; işte şimdi kilolara muhteşem bir gol atacaktım. Öyle de oldu…
Atalarımız şişman değildi
-Üniversitede arkeoloji eğitimi aldığım için tarih kitaplarına ve eski insanın yaşama modellerine yaklaşımım sıradan insandan farklı. Tarihi, özellikle de ilk insanın hikayesini okumaya bayılırım. Çünkü modern dünyanın bütün gizli şifreleri bizzat ilkel insanın genlerinde şekillenir. Atalarımız bizim gibi yiyip, üstüne televizyon sefahati süren tipler değildi. Yaşamak için avlamak, av olmamak için de kaçmak zorundaydılar. Dolayısıyla ilkel kavimler içinde şişman adam bulmak mümkün değildi.
Genel kanıya göre vücut yağ depolarından yakmaya ilk 20 dakikalık egzersizin sonunda başlıyor. Peki 21 dakikada normal tempoda yapılan egzersizlerden 3 kat daha fazla yağ yakmanın yolunun olduğunu biliyor musunuz? Atalarımız biliyordu. Çünkü onlar sadece hayatta kalmaya kodlandığı için beyin de genetik olarak ‘bu adam ani bir harekete geçmişse başı beladadır, bütün enerjiyi vücuda yayayım ki hayatını kurtarsın’ diye düşünüyordu.
İşte beynin bu emriyle vücutta bulunan yağ depoları harekete geçiyor ve yağ hızla enerjiye dönüşüp yanıyordu. Bu yanmanın sonunda atamız ya hayatta kalıyor ya da peşindeki kadar yağ yakamadığı için av olup gidiyordu.
Bu egzersizi nasıl yapacaksınız?
-Belgesel izleyenler bilir. Yırtıcılar avlarını en fazla 20-30 saniye süreyle kesintisiz kovalar. Sonra kovalamaca yerini bir süre yavaş ve dinlendirici bir yürüyüşe bırakır. Sonra tekrar kovalamaca başlar ve bu döngü mutlu ya da mutsuz sona kadar devam eder.
‘Taş devri egzersizi’ de bu esasa göre kurulmuştur işte. 21 dakikalık egzersiz boyunca her iki dakikada bir toplam sekiz kez hızınızı 30 saniye süreyle iki misline çıkarmak sıradan egzersiz ritmini bozarak metabolizmanın farklı çalışmasına neden olur. Ve yağlar hiç düşünmediğiniz bir hızda, atalarınızın beyin kodunun verdiği direktifle uçar gider.
Sağlığı yerinde olanlar bu egzersizi korkmadan, endişeleri olanlar ise hafif yöntemler kullanarak yapabilirler. Yürümeyi sevmeyenler yüzebilir, sudan hazzetmeyenler bisiklet sürebilir, beli sakat olanlar farklı ve düzenli arayışlara girebilir. Üstelik işin fantezisi de var. Uzun ve sıkıcı egzersizler yerine peşinizde bir aslanın ya da leoparın olduğunu düşünerek yapılan sporda fazladan bir kimyasal yakımın gerçekleşmesi olasılığı da kuvvetli.
Neşenizi kaçırmadan spor yaparsanız, bir dönem sonra egzersizin hayattaki her şeyden çok daha önemli hale geldiğini görürsünüz. İşte yepyeni bir yaşam biçimi.

ÖRNEK MÖNÜ:
3. GÜN
KAHVALTI:
- 1 adet kepek ekmeğine kaşar peynirli tost (yağsız),
- 2 Samandağ biberi ve domates söğüş,
- Çay ya da kahve.
ARA:
- 1 çay kaşığı çam balı,
- 10 adet kavrulmuş fındık.
ÖĞLE YEMEĞİ:
- 1 porsiyon iyi ızgara edilmiş köfte,
- 2 adet Samandağ biberi ilave edilmiş bol yeşillikli domates salatası (üzerine biraz nar ekşisi gezdirin),
- 1 dilim kızartılmış kepek ekmeği.
ARA:
- Yağsız hellim peyniriyle hazırlanmış tost.
AKŞAM:
- 1 kase lahana çorbası,
- Az yağlı yoğurttan biber borani,
- Bol yeşillikli yağsız salata,
- 1 dilim kızartılmış kepek ekmeği.
ARA:
-1 porsiyon ekşi meyve.
ZAYIFLATAN TARİFLER
BORANİ MALZEMELER:
- 1 adet Samandağ biberi,
- Yoğurt,
- Sarımsak,
- Antakya biber salçası,
- 1 çay kaşığı zeytinyağı.
HAZIRLANIŞI: Biberleri ince ve yuvarlak şekilde doğrayın, az miktarda suda haşlayın. Daha sonra biberleri 1 çay kaşığı zeytinyağında kavurun. Biberleri havlu kağıt üzerine alıp kalan yağı süzün. Soğumaya bıraktığınız biberleri sarımsaklı yoğurtla karıştırın. Tavada kızdırılan biber salçasını üzerine dökün.
TAVUK SOTE MALZEMELER:
- 1 dilim diyet tavuk fileto,
- Küçük soğan,
- 2 diş sarımsak,
- 1 domates,
- 1 çay kaşığı Antakya biber salçası,
- 2 adet Samandağ biberi.


HAZIRLANIŞI: Soğan, sarımsak ve biberi salça eşliğinde kavurun. Sotelenmiş tavuğu ekleyin, kavurmaya devam edin. Minik minik doğranmış domatesleri ekleyip pişirmeye bırakın..

Kaynak : posta.com.tr
Samandağ Biberi Faydaları ve Hakkında:
Önce yakıyor, sonra zayıflatıyor
Antakya’nın Samandağ biberi, son günlerin en popüler ‘acı’larından biri haline geldi. Televizyoncu Mesut Yar, onun sayesinde 12 kilo verdi. Antakya’daki pazarlarda kapışılan biber artık kiloyla değil, tanesi 6 liradan satılıyor
Acı biberlerin metabolizmayı hızlandırarak yağ yakmaya, dolayısıyla da kilo vermeye yardımcı olduğu bilinir. Ancak bir acı biber var ki, onun sayesinde 12 kilo verdiğini söyleyen televizyoncu Mesut Yar sayesinde son günlerin en ‘ünlü’ biberi olmuş durumda. Antakya’nın Samandağ ilçesinde yetişen bu biber o kadar popüler oldu ki, bazı Antakyalı üreticiler kiloyla satmayı bırakıp tanesini 6 liradan satmaya başladıklarını söylüyor. Forumlarda, yurtdışından bile yazılan “Antakya Samandağ biberi arıyorum, nereden bulabilirim?” gibi sorular yer alıyor. Ünlüler, Twitter üzerinden sorup soruşturuyor…
MİDEYE ZARAR VERMİYOR
Samandağ biberi, yeşil ve sulu bir biber. Çok lezzetli ama aynı zamanda çok da acı. Yenmeye başladıktan sonra özellikle ilk iki, üç gün ağzınız bayağı yanıyor. Dilinizin damağınızın şiştiğini hissediyorsunuz. Ancak daha sonra alışıyorsunuz. Diğer biberlerden daha acı olduğu halde en önemli özelliklerinden biri mideye zarar vermemesi. Midede diğer enzimlerle hemen karışarak sindirimi çabuklaştıran bu biber, spor yapıyormuşsunuz gibi metabolizmanızı hızlandırıyor ve böylece yağ yakmayı kolaylaştırıyor. Samandağ biberi, doğal ortamında yetiştirilip siparişe göre taze olarak yerinden toplanıyor. Antakya’daki pazarlarda hemen tükeniyormuş şu sıralar. Sofrada yemeklerle beraber, yemeğin içine doğrayıp ya da közde pişirerek de yiyebilirsiniz. Çok acı olduğu için önceleri yerken dikkatli olmakta yarar var. Bir de yağ yakımı kolaylaştırmak için günde bir saat spor yapmakta…
Samandağ biberinin özellikleri
*Metabolizmayı hızlandırır ve böylece vücuttaki yağ yakımını artırır.
*Biber mideyi uyarır, sindirim salgılarını artırır, sindirimi kolaylaştırır, idrarı artırır.
*İçerdiği antioksidan ve diğer maddeler sayesinde, birçok kanser türüne ve kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltır.
*C vitamini yönünden zengin olduğundan, bedenin hastalıklara karşı direncini artırır, soğuk algınlığının ilk aşamasında iyileştirici etki gösterir.
*İçerdiği yüksek orandaki lif nedeniyle kabızlığa iyi gelir.
*Acı biber aynı zamanda akciğerler için yararlıdır. Balgam söktürücü işlevi vardır, kronik bronşit ile anfizemi önler ve hafifletir, solunum zorluklarını giderir.
*Damarlarda pıhtılaşmış kanı çözer, ağrıları dindirir.
Kaynak : Sabah

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Sanal Teknik Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates